Неделя педагогического мастерства

18.10.2021

«Шлях да поспеху праз творчасць настаўніка і вучня»

Найважнейшым сродкам павышэння педагагічнага майстэрства настаўнікаў, які злучае ў адзінае цэлае ўсю сістэму работы школы, з'яўляецца метадычная работа. Роля метадычнай работы значна ўзрастае ў сучасных умовах, патрабаванні да педагога павышаюцца. Сучасны педагог павінен добра арыентавацца ў сваёй прадметнай вобласці, валодаць педагагічнымі тэхналогіямі, умець працаваць у інфармацыйнай прасторы, быць здольным да сістэмнага дзеяння ў прафесійна педагагічнай сітуацыі, валодаць крэатыўнымі здольнасцямі, аналітычнай і рэфлексіўнай культурай. Метадычны тыдзень прызначаны для забеспячэння творчай работы настаўнікаў, самаадукацыі і ўдасканалення педагагічнага майстэрства, а таксама для аналізу і абагульнення вопыту метадычнай работы, назапашанага ў калектыве педагогаў.

Мэтай метадычнай тыдня з'яўляецца садзейнічанне фарміраванню матывацыі творчай дзейнасці ва ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу.

 Метадычны тыдзень арыентаваны на рашэнне наступных задач:

- фарміраванне каштоўнасных установак і стваральнага творчага педагагічнага асяроддзя;

- стварэнне інавацыйнага поля і матывацыйнага асяроддзя настаўніка;

- паглыбленне і пашырэнне ведаў настаўніка, яго прафесійных кампетэнцый;

- развіццё крэатыўнага мыслення педагога, яго прафесійных каштоўнасцей.

- выяўленне, абагульненне і распаўсюджванне вопыту творча працуючых настаўнікаў.

Умовы правядзення:

  • метадычны тыдзень праводзіўся ў тэрмін з 11.10.2021 па 15.10.2021 года пад назвай «Шлях да поспеху праз творчасць настаўніка і вучня»;
  • план тыдня быў распрацаваны членамі метадычнага савета і зацверджаны дырэктарам школы;
  • метадычны тыдзень заканчваецца падвядзеннем вынікаў работы;

Формы дэманстрацыі прафесійных дасягненняў:

  • адкрытыя ўрокі;
  • прадстаўленне вопыту работы;
  • выстава і дэманстрацыя метадычных напрацовак.

Метадычны тыдзень адкрыла намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце Андрайчук М.І. і пазнаёміла настаўнікаў з тэмай. Каб наладзіць настаўнікаў на працу, сваё выступленне пачала з прыпавесці пра творчасць. Таксама звярнула ўвагу калег на тое, што да вырашэння праблем,ВЯЛІКІХ І МАЛЫХ,СУР’ЕЗНЫХ І НЕ ВЕЛЬМІ, неабходна падыходзіць з розных пунктаў гледжання - творча. І менавіта гэтаму вучацца дзеці ў сваіх першых настаўнікаў.

Праведзеныя на працягу тыдня адкрытыя ўрокі і мерапрыемствы паказалі дастатковы ўзровень метадычнага майстэрства педагогаў. Кожным настаўнікам быў дадзены самааналіз праведзеных адкрытых урокаў.

Удзел настаўнікаў у метадычным тыдні склаў 85%. Усе ўрокі і запланаваныя мерапрыемствы прайшлі на дастатковым і высокім узроўні, з выкарыстаннем камп'ютэрных тэхналогій, гульнявой дзейнасці, дыферэнцыраванага навучання, што выклікала цікавасць навучэнцаў да дадзеных ўрокаў.

Аналізуючы ўрокі, можна зрабіць выснову, што ў настаўнікаў склаўся індывідуальны стыль прафесійнай дзейнасці, прасочваецца перавага пэўным сучасным педагагічным тэхналогіям:

  • навучання ў супрацоўніцтве - урок беларускай літаратуры ў 4 класе «А.Грачанікаў" Бацькоўскі парог ", настаўнік Цеван А.С.;
  • рознаўзроўневага і праблемнага навучання - урок матэматыкі ў 11 класе «Азначэнне лагарыфма ліку», настаўнік Дымар Н.Р.;
  • кампутарнай і гульнявой тэхналогіям - урок у 3 клас па беларускай мове "Дзейнік і выказнік - галоўныя члены сказа", настаўнік Маркавец А.В.; урок матэматыкі у 2 клас "Замацаванне па тэме " Задачы на рознаснае параўнанне", урок навучання грамаце (пісьмо) у 1 класе “Пісьмо элементаў літар: паўавал”, настаўнік Гуркіна Л.М., урок нямецкай мовы ў 5 клас" Планаванне летніх канікул. Гаварэнне", настаўнік Барычэўская Г.І.

Дастаткова часу педагогі надаюць фарміраванню агульнавучэбных навыкаў, арганізацыі працы навучэнцаў, развіваюць уменне ацэньваць сябе і сваіх таварышаў, прывучаюць да ўзаемаацэнкі і ўзаемаправеркі. Можна адзначыць актыўнасць навучэнцаў. Гэта звязана з тым, што настаўнікі граматна, своечасова мяняюць формы работы (самастойныя, індывідуальныя, парныя, групавыя, дыферэнцыраваныя). Ужываюць гульнявыя і займальныя практыкаванні, загадкі, рэбусы, крыжаванкі, на ўроках досыць ілюстрацыйнага матэрыялу (выкарыстанне прэзентацый). Усе настаўнікі прадумваюць кожны этап урока, дыферэнцыруюць дамашнія заданні, цікава арганізуюць пачатак урока і вынік, этап рэфлексіі.

Сваімі педагагічнымі знаходкамі падзяліліся:

Філанюк А.А., настаўнік матэматыкі, па тэме “Групавыя формы работы на ўроках матэматыкі для актывізацыі пазнавальнай дзейнасці вучняў 5-7 класаў”;

Філанюк Л.С., настаўнік беларускай мовы і літаратуры, па тэме “Слоўнікавыя практыкаванні як сродак навучання роднай мове”;

Бакун Н.А., настаўнік рускай мовы і літаратуры, па тэме “Система упражнений по формированию орфографической зоркости для учащихся 5 классов”.

У час прадстаўлення свайго педагагічнага вопыту настаўнікі прадэманстравалі прафесійную кампетэнтнасць.

Можна зрабіць выснову, што тыдзень выклікаў станоўчы водгук сярод настаўнікаў і спрыяў не толькі прафесійнаму росту, але і згуртаванасці калектыву.

Рэкамендацыі:

  1. Улічваючы ўзроставыя асаблівасці школьнага ўзросту, часцей выкарыстоўваць эфектыўныя педагагічныя тэхналогіі, якія дазваляюць разнастаіць ўрок, павысіць пазнавальную актыўнасць вучняў.
  2. Усім настаўнікам:

Накіраваць работу на фарміраванне ключавых кампетэнтнасцей навучэнцаў.

Больш увагі надаваць фарміраванню камунікатыўных навыкаў навучэнцаў.

Працягваць работу па выкарыстанні творчых і індывідуальных дамашніх заданняў.

Фарміраваць навыкі самастойнасці.